Våra klasser & kurser

Se aktuellt Schema här –>

Med avseende på Corona så följer vi de restriktioner som finns och för att vi ska kunna hålla avstånd så begränsar vi just nu antalet deltagare per klass. Därför krävs anmälan till samtliga klasser via mail info@ashtanga-yoga.se eller SMS 0703-23 33 89 senast 2 timmar innan klassen börjar (gäller ej om du är anmäld till kurs).

Ashtanga Grund  kurs 5 tillfällen, pris 600 kr, onsdagar kl 19 eller torsdagar kl 17. Kursstart 26 aug resp 27 aug 2020
En kurs för rena nybörjare. Vi går igenom Ashtangayogans grunder med solhälsningar & andning. Du lär dig de stående positionerna, några sittande samt några avslutande positioner. 

Ashtanga Grund fortsättning kurs 5 tillfällen, pris 700 kr, onsdagar kl 19. Kursstart 30 sept 2020
Fortsättning för dig som gått grundkursen eller har motsvarande erfarenhet av Ashtangayoga. Vi fördjupar vår teknik och tränar på att hitta flöde i andning – rörelse (vinyasa).

Ashtanga 1  fortsättningskurs 10 tillfällen, pris 1 400 kr, tisdagar kl 17. Kursstart 25 aug 2020
Vi repeterar och fördjupar grunderna och lägger till fler sittande positioner. Vi arbetar vidare med andningen och utforskar vinyasa-tekniken. Du får också lära dig att använda bandhas (kroppslås) och drishtis (fokuseringspunkter) och börja träna på att memorera ordningen på positionerna.

Ashtanga 2  fortsättningkurs 10 tillfällen, pris 1 400 kr, torsdagar kl 19. Kursstart 27 aug 2020
Vi fördjupar oss i  vinyasa-tekniken och lägger till lyft och hopp för den som vill. Vi lägger också till fler sittande och avslutande positioner. Nu får du också chans att bli mer självständig i din yoga-praktik, då vi fortsätter att träna på att memorera ordningen på rörelserna och kunna utföra dem i takt med ditt eget andetag (Mysore-style).

Lunchyoga tisdagar 11:30-12:30 fr o m 25 aug 2020, pris: klippkort eller 160 kr/gång
Ett kortare asthangayogapass för alla nivåer, inkl avslappning.

Senioryoga tisdagar 10:00-11:00, start sept 2020, pris 1 gång 160 kr, 5 gånger 750 kr, 10 gånger 1 400 kr
Fysisk yoga anpassad för den äldre kroppen, inkl andning, avslappning och meditation. Yoga på stol finns som alternativ.

Mysore  tisdagar 18:30-20:30, drop-in till 19:00 och torsdagar 06:15-09:00, drop-in till 07:30.
En klass där du praktiserar självständigt i din egen takt och alla kan vara med oavsett hur länge du utövat yoga, dock är det bra om du har grundläggande erfarenhet av ashtangayoga innan du börjar med Mysore-style. Lärare finns på plats och assisterar samt hjälper dig att utveckla din yoga individuellt. På Mysoreklasserna introduceras du till nya ställningar när du är redo för det och får din egen sekvens att jobba med. Detta är det traditionella sättet att utöva Ashtangayoga på!

Ledd/Mysore  onsdagar 17:00-18:30
En drop-in-klass som passar dig som gått minst ”Ashtanga Grund” enligt ovan eller motsvarande. Du leds igenom solhälsningarna och de och stående positionerna och fortsätter sedan i egen takt så långt du lärt dig och får individuell guidning.

Ledd Primary  vissa fredagar, se kalender, 16:30 – 18:00
Du leds igenom ashtangayogans första serie på traditionellt sätt. Detta är en klass med högt tempo och du det är bra om du har gått ”Ashtanga 2” enligt ovan, eller har motsvarande erfarenhet av ashtangayoga. Du följer med så långt du kan och vill efter din egen förmåga och  klassen avslutas gemensamt med de avslutande positionerna.

Yinyoga måndagar 19:00 – 20:30, start sept 2020
En stillsam och meditativ form av yoga som kan utföras av alla, inga förkunskaper behövs. Yinyoga är en blandning mellan yoga, kinesisk medicin och mindfulness. Man sitter eller ligger i olika positioner under en längre till (ca 3-5 minuter), med avslappnade muskler. Med det här sättet att utföra positionerna sträcker, pressar och vrider vi sakta och mjukt vår bindväv så att den blir smidigare. Samtidigt stärker vi våra leder och hjälper ledvätska, lymfa, blod och energi att flöda i kroppen. I den passiva stretchen mjukar man också upp fascian i kroppen Fascian är som ett lim som omsluter och även genomtränger våra muskler, organ och ben. Genom yinyoga-positionerna stimuleras den till att bli starkare, vätskefylld och mer flexibel.

Prisuppgifter och betalningsinformation för kurserna hittar du här –>

Anmälan:
Telefon/SMS: 0703-23 33 89
E-post: info@ashtanga-yoga.se

(eller använd formuläret längst ner på sidan)

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande