Våra klasser & kurser

Klicka här för aktuellt Schema  –>

Anmäl dig via TimeCenter
(eller SMS till 0703-23 33 89 eller mail till info@ashtanga-yoga.se)

Ashtanga Grund  kurs 5 tillfällen, 700 kr. Tisdagar kl 17, nästa kursstart 22 mars 2022
En kurs för rena nybörjare. Vi går igenom Ashtangayogans grunder med solhälsningar & andning. Du lär dig de stående positionerna, några sittande samt några avslutande positioner. 

Ashtanga Grund helgintensiv, 700 kr. Fredag-söndag 11-13 februari
En intensivkurs för rena nybörjare. Fredag kl 16:30-18:00, lördag kl 09:00-12:00, söndag kl 09:00-10:30. Vi går igenom Ashtangayogans grunder med solhälsningar & andning. Du lär dig de stående positionerna, några sittande samt några avslutande positioner. 

Ashtanga Grund fortsättning kurs 5 tillfällen, 800 kr. Tisdagar kl 17, nästa kursstart 15 februari 2022
Fortsättning för dig som gått grundkursen eller har motsvarande erfarenhet av Ashtangayoga. Vi fördjupar vår teknik och tränar på att hitta flöde i andning – rörelse (vinyasa).

Ashtanga 1 kurs 10 tillfällen, 1 600 kr. Onsdagar kl 17
Fortsättningskurs för dig som har tidigare erfarenhet av Ashtangayoga. Vi fördjupar tekniken, lägger successivt till sittande positioner och lär oss mer om bandhas & drishti.

Ashtanga 2 kurs 10 tillfällen, 1 600 kr. Torsdagar kl 19 (även via Zoom)
Fortsättningskurs för dig som gått Ashtanga 1 eller motsvarande och vill fördjupa din yogapraktik ytterligare. 

Mysore-kurs 10 tillfällen, 1600 kr. Onsdagar kl 19
Kurs i Ashtangayoga för dig som vill bli självständig i din yogautövning. Du får lära dig ordningen på positionerna utantill och får din egen yogasekvens att jobba med individuellt med hjälp av din lärare. Mysore-style är det traditionella sättet att utöva Ashtangayoga på!

Mysore  tisdagar 18:30-20:30, drop-in till 19:00 och torsdagar 06:15-09:00, drop-in till 07:30.
En klass där du praktiserar självständigt i din egen takt och alla kan vara med oavsett hur länge du utövat yoga, dock är det bra om du har grundläggande erfarenhet av ashtangayoga innan du börjar med Mysore-style. Lärare finns på plats och assisterar samt hjälper dig att utveckla din yoga individuellt. På Mysoreklasserna introduceras du till nya ställningar när du är redo för det och får din egen sekvens att jobba med. Detta är det traditionella sättet att utöva Ashtangayoga på!

Self Practice måndagar 06:30-08:30
En klass där du gör din yogapraktik på egen hand tillsammans med andra. Klassen är inte lärarledd men ger energin och gemenskapen som uppstår när vi yogar tillsammans.
Du kan droppa in när du vill från 06:30 men vi vill att du är klar ca 08:30. Då finns också möjlighet att äta medhavd frukost tillsammans med oss i yogalokalens terum.

Rörlighetsträning kurs 10 tillfällen, 1 200 kr. Måndagar kl 17
Öka din smidighet, styrka och balans! Första delen av passet arbetar vi med dynamiska rörelser med fokus på styrka och balans. Sedan övergår vi till mer återhämtande positioner som mjukgör och stärker bindväven, dessa är mer statiska och vilsamma.

Yinyoga måndagar kl 19 (även via Zoom)
En stillsam och meditativ form av yoga som kan utföras av alla, inga förkunskaper behövs. Yinyoga är en blandning mellan yoga, kinesisk medicin och mindfulness. Man sitter eller ligger i olika positioner under en längre till (ca 3-5 minuter), med avslappnade muskler. Med det här sättet att utföra positionerna sträcker, pressar och vrider vi sakta och mjukt vår bindväv så att den blir smidigare. Samtidigt stärker vi våra leder och hjälper ledvätska, lymfa, blod och energi att flöda i kroppen. I den passiva stretchen mjukar man också upp fascian i kroppen Fascian är som ett lim som omsluter och även genomtränger våra muskler, organ och ben. Genom yinyoga-positionerna stimuleras den till att bli starkare, vätskefylld och mer flexibel.

Meditationskurs 8 tillfällen, 1600 kr. Nästa kursstart 27 januari 2022 
Du får verktyg att sänka din grundspänning och stressnivå. Kraften i de ältande tankarna kommer att minska och du kommer att förbättra din förmåga att fokusera på det du vill. Meditationer och teori varvas och du får övningar att göra hemma.

Ashtanga Ledd Primary  (ca 1 fredag/månad) 28 jan, 4 mars, 8 april, 20 maj kl 16:30 – 18:00 (även via Zoom)
Du leds igenom ashtangayogans första serie på traditionellt sätt. Detta är en klass med högt tempo och du det är bra om du har gått ”Ashtanga 2” enligt ovan, eller har motsvarande erfarenhet av ashtangayoga. Du följer med så långt du kan och vill efter din egen förmåga och  klassen avslutas gemensamt med de avslutande positionerna.

Lunchyoga tisdag och torsdag 11:30-12:30 (även via Zoom)
Ett lugnt ashtangayoga-pass med fokus på PAUS, andning och avslappning.

Prisuppgifter och betalningsinformation för kurserna hittar du här –>